Tarikh | 27.11.2017 |
Masa |
8.30 -9.30 12.30-1.30 |
Peserta | 16 orang peserta |
Kategori | Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah |
Tujuan :
Peserta dapat melancarkan kelancaran menaip menggunakan komputer (menggunakan kedua-dua tangan) dan fokus dalam menaip. Fast typing games juga merupakan satu kelainan kerana ianya merupakan satu bentuk permainan pendidikan. Pembelajaran online kerana setiap perkataan yang keluar merupakan perkataan bahasa inggeris dan dalam masa yang sama peserta dapat meningkatkan pengetahuan bahasa inggeris mereka .
Aktiviti :
Peserta diberikan dua jenis games yang berbeza. Setiap game pemarkahan dikira melalui 3 pusingan. Pemenang akan dipilih melalui jumlah keseluruhan markah tertinggi. Pertandingan ini dilakukan dua kategori iaitu kategori sekolah rendah dan sekolah menengah.
Tarikh | 27.11.2017 |
Masa | 10.00 pagi - 5.00 petang |
Peserta | 14 orang |
Tenaga Pengajar | Puan Azlin |
Tujuan :
Membina keyakinan wanita dan remaja untuk berhadapan dengan orang ramai disamping diberikan asas keusahawanan untuk memulakan perniagaan atau menjana pendapatan sampingan.
Aktiviti :
Tenaga pengajar memberikan pendedahan mengenai cara menjaga muka (skincare) dan asas makeup kepada peserta mengikut langkah-langkah yanng betul. Peserta juga diberikan pendedahan megenai asas keusahawanan untuk menjana pendapatan sampingan .
Tarikh | 3.11.2017 |
Hari | Jumaat |
Masa | 2.30 - 5.00 Petang |
Peserta | 10 Peserta |
Tujuan :
Pembelajaran ini bertujuan untuk mengajar peserta mengenai menggunakan Microsoft Word. Melalui ini peserta tahu menaip dan kegunaan Microsoft Word.
Aktiviti:
Kelas ini dihadirkan oleh 10 orang pelajar tadika dan pelajar sekolah rendah. Selepas sesi pembelajaran peserta didedahkan aplikasi fast typing. Melalui aplikasi tersebut, peserta boleh melatihkan diri untuk lebih mahir bila menaip.
TARIKH | 10.11.2017 |
HARI | Jumaat |
MASA | 8.30 - 11.00 Pagi |
PESERTA | 32 Termasuk Cikgu |
Tujuan:
Tujuan lawatan sambil belajar ini ialah untuk mengajar sekolah tadika mengenai asas komputer serta melawat Pusat Internet 1 Malaysia Kpg Banting.
Aktiviti:
Lawatan sambil belajar ini dihadirkan oleh 28 pelajar tadika dah 4 cikgu tadika.Selepas sesi pembelajaran asas komputer pelajar didedahkan dengan aplikasi Quiver. Melalui aplikasi ini pelajar boleh melepaskan artis dalaman mereka dan berinteraksi dengan ciptaan sendiri khas mereka.Setiap halaman berwarna datang untuk hidup dengan cara yang unik berwarna.
Taikh | 27.10.2017 |
Hari | Jumaat |
Masa | 2.30 - 5.00 Petang |
Peserta | 7 Orang Peserta |
Tujuan :
Pembelajaran pengenalan komputer memfokuskan supaya pelajar lebih mengetahui mengenai peralatan asas komputer dalam hidup seharian mereke.Pelajar juga dapat tahu kebaikan kegunaan peralatan komputer melalui kelas yang telah dianjurkan.
Aktiviti:
Petugas memperkenalkan peralatan komputer kepada peserta dan menjelaskan pengunaan peralatan komputer kepada peserta.Selain itu, quiz Kahoot juga diadakan untuk peserta refresh kembali apa yang telah diajar.